Pengenalan
Prestasi kakitangan sesebuah organisasi amat bergantung kepada keberkesanan kepemimpinan yang ada. Semakin hebat prestasi pemimpin, semakin cemerlang kakitangan dan semakin terkedepan organisasi tersebut.
Sarjana menjelaskan : untuk menggerakkan kakitangan agar bertindak cemerlang, sentuh hati mereka dan rangsang minda mereka dahulu. Justeru, jika pemimpin di agensi pelanggan berjaya memenangi hati dan mendorong minda kakitangan, prestasi organisasi akan mengangkasa melampaui sempadan.
Pengisian program ini digarap berdasarkan kajian, pemerhatian, pengalaman lebih 20 tahun di lapangan dan wacana intelektual bersama ilmuan di Malaysia. Diharapkan seminar sehari ini akan menjadi pemangkin ke arah pemerkasaan agensi pelanggan ke mercu kecemerlangan.
Objektif Seminar
Setelah menjalani seminar ini, peserta akan dapat :
1. Melakukan anjakan paradigma agar bersedia berubah untukl menjadi inspirasi kepada
seluruh kakitangan di dalam agensi pelanggan.
2. Menjadi lebih peka kepada potensi diri untuk menjadi pemimpin yang berjaya menawan
hati dan minda kakitangan.
3. Memahami dinamika kepemimpinan dan kepengikutan yang semakin canggih dan
mencabar.
4. Memahami petua memenangi hati dan minda kakitangan menerusi komunikasi
kepemimpinan yang berkesan.
5. Memahami kaedah memotivasikan kakitangan agar sentiasa ceria dan
bersemangat.
6. Memahami kaedah menegur yang berhikmah dan memberi inspirasi.
Pengisian Program
Masa | Tajuk Sesi | Metodologi |
08:30 – 09:00 09:00 – 10:30 10:30 – 11:00 11:00 – 12:30 12:30 – 02:30 02:30 – 04:00 04:00 – 05:00 | Pendaftaran, Suaikenal dan Taklimat Ringkas Majlis Perasmian Minum Pagi dan Diskusi Tidak Formal Sesi 1: Mengetuk Pintu Minda ® Anjakan paradigma sebagai pemimpin tertinggi dan pentadbir ® Refleksi diri mengenai matlamat hidup dan matlamat dalam kerjaya ® Memahami 7 undang-undang minda yang mengawal prestasi individu ® Pakej lengkap pegawai tertinggi yang terbilang Makan Tengahari dan Solat Zohor Sesi 2: Menambat Hati Kakitangan ® Cabaran dalam komunikasi kepemimpinan ® 25 Petua komunikasi kepemimpinan yang cemerlang ® 30 Petua mendorong kakitangan Sesi 3: Menangani Kakitangan Bermasalah ® 13 Jenis kakitangan bermasalah ® 11 Petua Menegur dengan berhikmah ® Menangani kakitangan yang bermasalah\ ® Rumusan dan penutup | > Kuliah > Diskusi > Refleksi Diri > Kongsi Pengalaman > Video klip > Kuliah > Diskusi > Refleksi Diri > Kongsi Pengalaman > Video klip > Kuliah > Diskusi > Kongsi Pengalaman |
Metodologi Seminar
Kuliah, diskusi, soal jawab, refkelsi diri, perkongsian pengalaman, tayangan video klip yang berkaitan, kontak diri dan deklarasi umum.
Fasilitator Kursus
Dato' Dr. Haji Mohd Fadzilah Kamsah
Pengarah Urusan / Perunding Utama,
Excel Training & Consultancy (M) Sdn. Bhd.
Peserta Kursus
Kursus ini dirancang untuk 60 – 70 orang pegawai dan kakitangan agensi pelanggan.
Tarikh dan Tempat Kursus
Tarikh yang dicadangkan bergantung kepada pihak agensi pelanggan. ada Rundingan dengan pihak Excel adalah amat dialu-alukan.
Pakej Pelaburan
Pakej pelaburan seminar yang diminta adalah sebanyak RM10,000.00 (Ringgit Malaysia : Sepuluh Ribu Ringgit Sahaja). Bayaran ini akan menampung kos-kos seperti berikut:
* Bayaran khidmat fasilitator
* Bahan kursus (fail, nota, alat tulis)
* Khidmat urusetia
* Bayaran profesional
Lain-lain kos seperti makan minum, peralatan latihan seperti P.A System, Collar Mic, LCD Projektor akan disediakan oleh pihak agensi pelanggan.
“BERSAMA MELAKAR KEJAYAAN”
Maklumat lanjut berkaitan seminar ini, sila hubungi :
NORHISHAM BIN ABDULLAH
Excel Training & Consultancy (M) Sdn. Bhd.
03 – 8926 2501, 2502 samb:114
019 – 603 0075, 013 – 256 5963
No comments:
Post a Comment